En dag under Coronavåren damp det ner ett mail från två legender inom reklamvärlden.
Den ene, Steve Trygg, har gjort huvuddelen av sin karriär på reklambyrån Andersson & Lembke i USA. Steve är ensam svensk i Wall Street Journals ”Advertising Hall of Fame”.
Den andre, Hans Brindfors, ligger bakom den internationella succén med Absolut Vodka. Hans har sopat hem fler utmärkelser än någon annan i Reklamsverige.

”Minnessjukdomar drabbar människor mitt uppe i livet, till synes friska, men som de facto är sjuka. Osynligt sjuka. Personer som genomgått en minnesutredning och fått läkarbeskedet att de påbörjat resan in i Alzheimer, en resa som bara slutar på ett enda sätt. Men som också fått veta, att den troligtvis inte börjar ”på riktigt” förrän om fem, kanske ännu fler år. Under tiden är de Friska Sjuka.”

Det är så namnet Alzheimer Life kom till oss.

Men vad står själva symbolen för? Det tror vi alla får tänka in själva. Varför inte ett hack i kurvan, livet går vidare.

Hans Brindfors och Steve Trygg, kreatörerna bakom namnet, symbolen och den grafiska profilen.